poniedziałek, 29 listopada 2010

polaroid sx-70

Od dawna jestem zafascynowany polaroidem. Raczej nie chodzi mi o natychmiastowy efekt widoczny na zdjęciu, mam to w najprostszych cyfrówkach. Rzecz w tym, że efekt pojawia się na papierze, z cała jego niedoskonałością, przebarwieniami, nieostrością i z tą białą ramką... Coś w tym jest, coś co już wiele lat temu pozwalało poczuć się osobie wyzwalającej migawkę jednocześnie jako fotograf, laborant wywołujący film i z powrotem, jako odbiorca zdjęcia. A może po prostu Polaroid wykluczył z tego ciągu laboratorium fotograficzne, pozwalając myśleć ludziom, że tylko oni mają wpływ na wygląd zdjęcia - od początku do końca, a nie jakiś praktykant, który wywoła ich film i zrobi odbitki według swojego uznania.
W każdym bądź razie, do tej pory nie dane mi było zaznać tej "natychmiastowej magii". Polaroid I-Zone okazał się mieć filmy przeterminowane o dobre 7 lat, więc totalna klapa, paczka filmów np. 600-tek kosztuje na A.....o ok. 60-80 pln. Jednak myślę że w końcu dam się ponieść fantazji i stanę się szczęśliwym posiadaczem poczciwego polaroidka i kilku paczek filmów. Wykorzystam je na szczególne okazje i szczególne osoby, lubując się w niedoskonałości efektów i zapachu świeżo wywołanego zdjęcia.
A teraz znaleziony w sieci doskonały film reklamowy Polaroida SX-70. Nie tylko w niesamowity sposób przekonuje mnie dlaczego powinienem być szczęśliwym nabywcą SX-70, ale też pokazuje w prosty sposób, jak ta maszynka działa. Moim zdaniem mistrzostwo sztuki marketingu. Oczywiście tak długiego filmu nie puściliby w żadnej telewizji... Warto docenić ten old-schoolowy sposób reklamy.







Zapraszam:
Digart.pl - http://jamajka82.digart.pl
deviantART.com - http://jamajka82.deviantart.com
Flickr.com - http://www.flickr.com/photos/jamajka1982

2 komentarze:

  1. Kilka tygodni temu na pchlim targu widziałam polaroida za 20 zł. Nie kupiłam, bo bałam się reszta przerośnie mnie finansowo. Ale marzę, by choć raz zrobić nim zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam Fuji Instax - aparat nowy to wydatek 200 zł, ale wkłady są dużo tańsze! 10 wkładów Polaroid to 60-70 zł, 20 wkładów Fuji to koszt 60 zł! Jedyne czym się różnią to format wyskakującego zdjęcia. Reszta jest taka sama;)

    OdpowiedzUsuń